29.09.2016
Jak skutecznie prowadzić e-biznes?

Praktyka, praktyka i trendy, tego szukają uczestniczy kolejnej edycji East-Biz, który odbędzie się już 16-17 października. Wschodnie Forum e-Biznesu to najlepsza okazja by dowiedzieć się jak skutecznie prowadzić e-biznes. Działać tradycyjnie czy w digitalu, krajowo czy ekspansyjnie? East-Biz wspólnie z Pocztą Polską S.A. zaprasza po najlepszą bo praktyczną dawkę wiedzy z rynku eCommerce.

Ponad 20 prezentacji i warsztatów przygotowanych przez doświadczonych praktyków e-biznesu zapozna uczestników z zasadami prowadzenia skutecznego e-handlu. IT, promocja, bezpieczeństwo prawne, marketing bezpośredni, cross-border, wszystkie obszary tworzą pełen łańcuch wartości dla biznesu eCommerce i przekładają się na wartość dodaną, zadowolonego klienta, który wróci ponownie do eSklepu i poleci go znajomym.
Ecommerce dla dużych podmiotów na rynku to dziś codzienność, dla małych stanowić może furtkę do rozwinięcia działalności na większą skalę. Niezależnie jednak od skali działalności, każdy gracz na rynku eCommerce obserwuje trendy i adaptuje je do warunków swoich organizacji. Bieżąca analiza pozwoli m.in. ocenić że kiedy duże stabilne firmy zapominają o dotychczasowych narzędziach, z sentymentem wracają do nich ich klienci.

Potencjał ten wykorzystuje m.in. marketing bezpośredni, o czym opowie Renata Goss-Nowak, kierownik Działu Rozwoju Usług Pocztowych Poczty Polskiej – Usługi pocztowe Direct Mail w połączeniu z profilowanym geomarketingiem mogą pomóc biznesmenom w odniesieniu sukcesu sprzedażowego. Potwierdzają to regularne kampanie z wykorzystaniem adresowanych przesyłek reklamowych, realizowane chociażby przez Google.

Coraz częściej daje się zauważyć, że firmy o stabilnej sytuacji, sukcesywnie utrzymujące swoją pozycję, decydują się na ekspansję na nowe rynki; mówimy tu o nowych segmentach ale też rynkach zagranicznych. O tym jak skutecznie dostosować ebiznes do zagranicznych wymogów opowie Marek Cynowski, pełnomocnik ds. eCommerce w Poczcie Polskiej.

MC: Dlaczego warto rozpocząć i rozwijać sprzedaż międzynarodową? – Polska branża eCommerce jest najdynamiczniej rosnącym rynkiem w UE. Jednocześnie cechuje się ona obniżonym progiem wejścia w stosunku do innych segmentów. Z tego powodu dla wielu polskich firm utrzymanie wysokiego tempa wzrostu będzie uzależnione od chęci wejścia na rynki międzynarodowe.

Oprócz nowej wiedzy i najciekawszych studiów przypadku, East-Biz to znakomite miejsce dla ecommercowego networkingu. Nowe kontakty biznesowe to szansa na rozwój własnego ebiznesu we właściwym kierunku. East-Biz wspólnie z Pocztą Polską S.A. zbliża ludzi branży eCommerce i jest ich partnerem w codziennych działaniach.

Poczta Polska jest w tym roku głównym partnerem wydarzenia. Narodowy operator pocztowy na lata 2016-2025 od kilku lat przechodzi transformacje, skutecznie wchodząc w obszar handlu elektronicznego.

Autor: Paulina Reguła